va rugam sa intelegeti ca prin:
"Noi, al nostru/a noastra/ai nostri/ale noastre" inseamna S.C. Lucom Travel SRL, cu sediul social Roman, str.Stefan Cel Mare 2/11,jud Neamt,Cod fiscal RO24911408,agent autorizat al SC Blue Air-Airline Management Solutions S.R.L. cu sediul social in Sos. Bucuresti-Ploiesti, nr. 42-44, complex Baneasa Business & Technology Park, cladirea A, aripa A1, et 3-4, sector 1, Bucuresti, Romania; Cod fiscal RO 31525574. companie romaneasca ce ofera servicii de transport aerian low-cost.
"AGENT AUTORIZAT" inseamna un agent de vanzari care a fost ales de catre SC Blue Air-Airline Management Solutions S.R.L.cu privire la vanzarea serviciilor de transport aerianprin intermediul site-ului www.bilete-la-avion.ro.
"CHECK-IN" = reprezinta procesarea documentelor de calatorie, etichetarea bagajului de cala si emiterea/predarea cartii de imbarcare denumita si Boarding Pass.
"CODUL DE REZERVARE" = este codul numeric format din mai multe cifre si/sau litere pe care Dvs l-ati obtinut la sfirsitul operatiunii de rezervare/vanzare a biletului.
"PASAGER" = inseamna orice persoana care este sau urmeaza sa fie transportata cu o aeronava si care detine un bilet pentru zborurile operate de catre Blue Air.
"INFANT" = inseamna o persoana cu varsta intre 0 si 24 de luni. Unui infant nu i se atribuie loc in avion, va calatori in bratele adultului. Un adult poate insoti un singur infant.
"MINOR NEINSOTIT" = inseamna orice persoana cetatean roman cu varsta intre 6 si pana la 18 ani, care calatoreste neinsotita de un adult.
"TARIF" = inseamna costul si taxele publicate de noi.
"API" = taxa de serviciu perceputa de SC Lucom Travel SRL
"ZBOR DOMESTIC" = inseamna zbor cu punct de plecare, sosire si ruta continua care se afla pe teritoriul aceluiasi stat.
CONDITII GENERALE
Termenii si Conditiile de Transport se aplica doar transportului aerian de pasageri si bagaje pentru a carui realizare a fost achizitionat online un bilet pe site-ul www.bilete-la-avion.ro. Termenii si Conditiile de Transport inscrise pe bilet, cupoanele de zbor, etichetele de bagaj sau alt documente de calatorie acceptate de compania Blue Air, fac parte din acesti Termeni si Conditii de Transport.
LEGISLATIA CARE SE APLICA
Termenii si Conditiile de Transport se aplica doar daca sunt in concordanta cu tarifele companiei Blue Air sau cu regulile in vigoare.Daca una din prevederile Termenilor si Conditiilor de Transport este invalida din cauza regulilor in vigoare, celelalte prevederi vor ramane valabile.
SCHIMBAREA CONDITIILOR
SC Lucom Travel SRL isi rezerva dreptul de a modifica termenii si conditiile de calatorie in functie de termenii si conditiile de calatorie publicate da catre compania Blue Air,cu notificarea acestor modificari prin publicarea pe website la sectiunea "Noutati" si "Conditii de Calatorie".
BILETUL
- Biletul, termenii si conditiile de transport, tarifele, regulile de transport si informatiile importante care apar pe pagina noastra de internet, impreuna formeaza Termenii si Conditiile Contractului de Transport care se incheie intre dumneavoastra si noi. Persoana transportata va fi doar pasagerul al carui nume apare pe bilet, avand obligatia de a detine un document de identitate-pasaport sau carte de identitate- in functie de destinatie si reglementarile fiecarui stat in parte pe teritoriul caruia doriti sa calatoriti.
Toate Biletele sunt nerambursabile.
- Dumneavoastra sunteti responsabil sa verificati daca ati primit confirmarea de plata si itinerariul pe adresa de email furnizata, in caz contrar va rugam sa ne contactati.
- Biletul cumparat este valabil doar pentru ruta inscrisa pe acesta pentru pasagerul al carui nume apare pe bilet, din locul de plecare pana la destinatia finala, in data si pentru zborul inscrise pe acesta. Pretul pe care l-ati platit se bazeaza pe tarifele companiei Blue Air la care se aplica taxa API de 7 euro/segment/pasager si este pentru calatoria inscrisa pe bilet. Acesta este o parte esentiala a contractului nostru cu dumneavoastra.Tariful pentru calatoria inscrisa pe bilet este sub rezerva modificarii acestuia inaintea inceperii calatoriei.
Schimbariele de data,de ruta sau nume pot conduce la recalcularea tarifului si la plata unei taxe de penalizare in functie de conditiile de aplicare ale tarifului.(vezi TarifeServicii).Aveti posibilitatea sa acceptati noul pret sau sa va mentineti biletul emis in forma initiala. Pentru modificarea datei unui bilet cumparat in timpul unei promotii, pasagerii vor fi taxati in plus cu diferenta de tarif a serviciului achizitionat cu reducere la respectiva promotie.
- Modificarile de ruta si data pentru biletele incluse in clasa Flexi (clasa A) sunt gratuite, daca se anunta modificarea cu 4 ore inaintea zborului.
Toti pasagerii care au platit au dreptul sa schimbe rezervarea dupa confirmare, cu pana la 4 ore inaintea orei de plecare a zborului initial, platind o taxa de 40 EUR in parte pentru orice modificare( pasager, segment de zbor) plus alte diferente dintre tariful initial si noile tarife, taxe sau suprataxe, care sunt valabile la data schimbarii rezervarii, in conformitate cu termenii si conditiile noastre de calatorie daca schimbarea e operata prin contactarea telefonica a unuia din agentii nostri de tiketing,prin e-mail,prin punctele noastre de vanzare sau pe www.blueairweb.com
Compania permite tuturor pasagerilor sa modifice biletul de avion cu pana la 4 ore inainte de zbor chiar dupa ce s-a efectuat check-inul online. Dupa ce finalizati toate modificarile dorite, va rugam sa refaceti procesul de check-in online si sa tipariti cartea de imbarcare. In cazul in care sunt mai putin de 12 ore pana la zbor, procesul de check-in se va efectua la aeroport.
Daca alegeti sa faceti modificare online, modificarea se va aplica pentru toti pasagerii aflati in rezervarea respectiva, pentru a modifica zborul doar pentru o parte din acesti pasageri, va trebui sa contactati serviciul Call Center
Modificarile de nume nu mai sunt permise pe un itinerariu unde unul din segmentele zbor a trecut, pentru niciuna din cursele ramase.
Nu este permisa schimbarea de data sau de ruta a unui bilet la un tarif mai mic decat tariful platit initial, deci implicit nu se ramburseaza eventuala diferenta intre tariful initial platit si tariful inferior care poate exista la data solictata pentru schimbare.
Se permite numai schimbarea datelor de calatorie (data plecarii, data sosirii), schimbarea rutei si a numelui pasagerului, dar numai pentru clasele tarifare care permit astfel de schimbari de rezervare.
TAXE SI ALTE CHELTUIELI
Minorii neinsotiti platesc o taxa suplimentara de 60 Euro/ persoana/ segment zbor extern sau 20 Euro/ persoana/ segment zbor intern.
Minorii neinsotiti cu varsta intre 12 si 18 ani, care calatoresc pe zboruri domestice in Romania, nu platesc taxa suplimentara, decat in cazul in care solicita asistenta in aeroport.
Pentru rutele interne din Italia se incaseaza TVA de 10%,suma inclusa in pretul total al biletului .
Pentru rutele interne din Romania se incaseaza TVA de 19%,suma inclusa in pretul total al biletului .
Va trebui sa platiti taxe si suprataxe care sunt impuse de guvern, autoritati aeronautice civile, aeroporturi. In momentul in care platititi veti fi informat de taxele si suprataxele care nu sunt incluse in tarif, marea majoritate a acestora fiind inscrise separat pe bilet. Taxele si suprataxele impuse transportului aerian se modifica permanent si pot fi impuse si dupa data cumpararii biletului. Daca acestea se vor majora ulterior datei de cumparare,dar inainte de inceperea calatorie, veti fi obligat sa le platiti. De asemenea, daca apar noi taxe, valabile la data calatoriei, veti fi obligat se le platiti. Aplicarea acestor noi taxe sau majorarea celor existente va fi comunicata pe website-ul www.bilete-la-anion.ro la sectiunea "Noutati" si in "Conditii de Calatorie".
MONEDA
Tarifele, taxele si suprataxele se platesc in Euro. Toate sumele de plata sunt convertite la Euro. Tarifele se afiseaza in EUR, RON, GBP sau USD, dar la finalul procesului de cumparare a biletului, sumele vor fi convertite in EUR.
Pentru conversia sumelor din RON, GBP sau USD in EUR, se utilizeaza un curs de schimb intern. Acest curs de schimb este cursul BNR+2%, rotunjit in plus la 0.05 eur sau 0.1 eur. Modificarea cursului de schimb in sistemul de rezervare va avea loc in fiecare zi lucratoare, la ora 17:00, pe baza celui comunicat in aceeasi zi de BNR. Valoarea respectiva va ramane valabila pana la ora 16:59 a urmatoarei zile lucratoare.
TAXE ADMINISTRATIVE
- Taxele administrative, taxele incasate pentru servicii speciale precum si taxele rezultate din modificarile biletelor nu sunt rambursabile.
- In cazul rambursarilor sau creditarilor aprobate de companie, taxa de procesare este de 10 euro/ pasager/ segment de zbor.
- Taxa pentru Infant : -10 euro/ persoana/ segment zbor domestic
-20 euro/ persoana/ segment de zbor extern.
- Biroul de ticketing din Aeroportul Torino Caselle percepe o taxa de 20 euro per bilet emis si o taxa de 10 euro pentru alte servicii aditionale (de exemplu: bagaj de cala, extra legroom, etc.).
- Biroul de ticketing din Aeroportul Arlanda Stockholm percepe o taxa de 30 euro (sau 275 SEK) per bilet emis sau pentru alte servicii aditionale (de exemplu: bagaj de cala, extra legroom, etc.).
- Biroul de ticketing din Aeroportul International Sibiu percepe o taxa de 15 euro (sau 50 RON) per bilet emis sau pentru alte servicii aditionale (de exemplu: bagaj de cala, extra legroom, etc.).
- Biroul de ticketing din Aeroportul Timisoara percepe o taxa de 15 euro (sau 50 RON) per bilet emis sau pentru alte servicii aditionale (de exemplu: bagaj de cala, extra legroom, etc.).
DATELE PERSONALE
Datele dumneavoastra personale ne sunt necesare pentru: incheierea unei rezervari, cumpararea si emiterea biletului, contabilitate, factura ,pentru a facilita procedurile de securitate, de frontiera si vamale.
Este responsabilitatea dumneavoastra sa introduceti corect datele dumneavoastra de contact in vederea primirii confirmarii rezervarii pe care o efectuati si a biletului.
In conformitate cu dispozitiile Legii 677/2001, SC Lucom Travel SRL se afla înscris în registrul de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal la numarul 26557. Datele cu caracter personal pe care le comunicati angajatilor nostri vor fi colectate si înregistrate numai daca exista acordul dvs. în acesta privinta.
ASEZAREA IN AVION
Nu garantam ca va putem oferi un anumit loc in avion, iar dumneavoastra veti fi de acord sa acceptati orice loc va va fi oferit. Aveti posibilitatea de a rezerva oricare loc disponibil in avion odata cu rezervarea biletului, contra unei taxe.
Compania isi rezerva dreptul sa stabileasca asezarea in avion chiar dupa imbarcare. Acest lucru ar putea fi necesar din motive operationale, de siguranta sau de securitate zborului.
CONEXIUNI
Compania nu garanteaza conexiunile cu alte zboruri sau cu alte mijloace de transport, cu exceptia celor vandute ca zboruri conexe sau transfer conex.
Zborurile companiei nu sunt menite pentru a fi folosite in conexiunea cu alte zboruri ale companiei Blue Air sau ale altor companii, cu exceptia celor vandute ca atare. Orice conexiune o veti face pe propria raspundere si va trebui sa treceti prin check-in pentru toate zborurile de legatura, cu exceptia zborurilor cu escala, unde check-inul se efectueaza doar pe aeroportul de plecare, nu si in cel de tranzit (escala).
Daca aveti bilete pentru zboruri cu escala, zboruri vandute de noi ca atare, aveti obligativitatea sa anuntati la check-in pe aeroportul de plecare ca aveti bilet pentru zboor cu conexiune.
CHECK-INUL SI IMBARCAREA -CHECK-IN ONLINE
In vederea indeplinirii formalitatilor de check-in si imbarcare avem rugamintea de a va prezenta in aeroport cu cel putin 2 ore inainte de ora de decolare inscrisa pe bilet.
Indeplinirea conditiilor de calatorie reprezinta o responsabilitate ce va revine exclusiv. Pasagerii care nu se prezinta in timp util la imbarcare, indiferent de motiv, sunt considerati no-show si pierd dreptul la orice fel de rambursare.
Va rugam sa aveti in vedere faptul ca formalitatile de check-in incep cu 2 ore inaintea cursei si se termina cu 45 de minute inaintea orei stabilite pentru decolare..
La check-in sunteti obligati sa prezentati biletul de calatorie, un document de identitate, CI sau pasaport valid (dupa caz), bagajul/bagajele de cala pentru a fi cantarit/te precum si bagajul de mina pentru a fi verificat daca se incadreaza in limitele de greutate si de dimensiuni.
Este disponibil serviciul gratuit de check-in online. Acest serviciu este disponibil pentru toate zborurile cu exceptia celor cu plecare din Alghero, Bologna, Constanta, Florenta, Hamburg, Lisabona, Lyon, Napoli, Palma de Mallorca, Pescara, Stockholm, Timisoara. Pentru aceste zboruri, check-inul se efectueaza in aeroport, inainte de plecare, si este gratuit.
Serviciul de check-in la aeroport este gratuit, indiferent de ruta pe care veti calatori
Pasagerii cu varsta mai mica de 18 ani nu pot efectua check-in online, cu exceptia cazului in care sunt insotiti de un adult.
Serviciul de check-in online este gratuit si presupune tiparirea de catre pasager a cartii de imbarcare care va fi prezentata impreuna cu documentele de calatorie la poarta de imbarcare, politia de frontiera si controlul de securitate.
Serviciul de check-in online este disponibil cu 30 zile inainte de data plecarii si cu pana la 12 ore inainte de plecare. In cazul in care aveti bagaj de cala, va trebui sa va prezentati cu minim 90 de minute inainte de decolare la ghiseele special marcate din aeroporturi pentru inregistrarea bagajelor.
In cazul in care nu aveti bagaj de cala trebuie sa va prezentati la poarta de imbarcare cu minim 60 minute inainte de ora de decolare, avand cartile de imbarcare tiparite in urma procesului de check-in sau check-in online.
Pasagerul isi asuma raspunderea pentru nerespectarea acestor intervale de timp, putand fi refuzat la imbarcare. Nu se va rambursa biletul pasagerului si nici nu va acorda altfel de compensatii celor care nu respecta regulile mai sus mentionate.
Cartea de imbarcare este un document format din 2 (doua) pagini. O pagina a cartii de imbarcare va fi inmanata agentului din aeroport la poarta de imbarcare, iar a doua va ramane la pasager.
In cazul in care se calatoreste impreuna cu un infant, procesul de check-in online presupune printarea cartii de calatorie atat pentru infant cat si pentru adultul insotitor.
Pasagerii care nu provin dintr-o tara UE trebuie sa se indrepte catre biroul de check-in pentru verificarea documentelor inainte de a trece controlul de securitate si punctul de trecere a frontierei.
Dupa efectuarea checkin-ului veti fi informat despre locul si ora unde va trebui sa va prezentati pentru indeplinirea formalitatilor de frontiera si imbarcare.
Aveti obligatia de a respecta legile, regulile, cerintele sau instructiunile de care ati fost informat in scris sau in alt mod.
Dumneavoastra sunteti responsabil pentru obtinerea, detinerea si prezentarea tuturor documentelor de intrare, iesire, de sanatate sau altele, necesare prin lege, reguli, sau instructiuni, pentru a calatori in/din anumite tari. Compania Blue Air isi rezerva dreptul de a nu accepta pentru calatorie orice pasager ale carui documente nu sunt conforme cu legile, regulile, sau instructiunile de calatorie.Lipsa documentelor de identitate,a vizei daca este cazul sau refuzul de intrare/iesire in/din tara de destinatie pentru care ati cumparat biletul nu atrage nici un fel de raspundere din partea noastra Este deplina dvs. responsabilitate pentru situatiile in care autoritatile de frontiera din tara de destinatie unde veti calatorit nu va permite accesul dvs in teritoriu,obligind totodata compania sa va returneze la locul de origine al calatoriei.
In situatia in care compania va fi obligata sa plateasca amenzi, penalitati sau alte cheltuieli din cauza ca dumneavoastra nu ati respectat legile, regulile, ordinele sau alte cerinte de calatorie ale tarilor in/din care ati calatorit sau daca trebuie sa va procuram documentele necesare, aveti obligatia ca la cererea companiei Blue Air sa rambursati orice plata sau cheltuiala efectuata in acest scop. Pentru recuperarea acestor plati sau cheltuieli compania poate lua in considerare valoarea oricarui transport nefolosit de dumneavoastra .
DREPTUL DE A REFUZA TRANSPORTUL
Compania isi rezerva dreptul de a refuza transportul dumneavoastra in urmatoarele situatii:
- va aflati intr-o stare vizibila de agitatie ca urmare a consumului de alcool sau droguri, comportamentul dumneavoastra putind periclita siguranta zborului;
- cind starea dumneavoastra de sanatate nu este buna si nu aveti recomandarea medicului ca puteti calatori cu avionul;
- daca ati avut un comportament neadecvat in timpul unui zbor anterior al companiei noastre si noi avem motive sa credem ca acest lucru se va repeta;
- daca refuzati sa indepliniti conditiile noastre privind continutul,forma si dimensiunile bagajelor dumneavoastra;
- daca refuzati sa va supuneti controlului de securitate, dumneavoastra sau bagajul dumneavoastra;
- daca nu ati platit tarifele, taxele sau suprataxele aferente zborului, valabile la data calatoriei;
- la solicitarea organelor de frontiera pentru ca nu indepliniti toate conditiile de iesire/intrare din/in tara;
- daca prezentati un bilet care a fost procurat in mod illegal sau care a fost raportat ca fiind furat sau pierdut, care este un fals sau daca nu puteti dovedi ca sunteti persoana inscrisa pe bilet .
- daca nu respectati instructiunile noastre legate de siguranta si securitatea zborului;
- daca folositi cuvinte de amenintare sau insultati membrii echipajului sau angajatii nostrii de la sol.
TRANSPORT MINORI NEINSOTITI
Se accepta copii neinsotiti de un adult dar nu mai multi de 4 (patru) pe un zbor.
Se considera minor neinsotit toti cetatenii romani cu varsta intre 6 si 17 ani impliniti, care calatoresc neinsotiti de un adult. Minori neinsotiti, alte nationalitati decat cea romana, sunt considerate persoanele cu varsta intre 6 si 13 ani impliniti.
Minorii neinsotiti platesc o taxa suplimentara de 60 Euro/ persoana/ segment zbor extern sau 20 Euro/ persoana/ segment zbor domestic. Pentru situatiile in care pasagerii, de alta nationalitate decat cea romana, cu varsta intre 14 si 18 ani, solicita asistenta in aeroport, se va plati taxa pentru Minor neinsotit.
Minorii neinsotiti cu varsta intre 12 si 18 ani, care calatoresc pe zboruri domestice in Romania, nu platesc taxa suplimentara, decat in cazul in care solicita asistenta in aeroport.
Pentru a respecta aceste cerinte si restrictii si pentru a incheia toate formalitatile pentru transportul copiilor neinsotiti trebuie sa semnati un acord cu Blue Air.
Asistenta persoanelor cu handicap si mobilitate redusa
Persoanele cu handicap si cele cu mobilitate redusa vor beneficia de asistenta necesara conform nevoilor lor speciale fara a fi percepute niciun fel de taxe suplimentare.
Se garanteaza transportul persoanei cu handicap sau mobilitate redusa in urmatoarele conditii:
- Transmiterea unei notificari privind solicitarea de asistenta speciala, transmisa cu cel putin 48 de ore inainte de ora de plecare publicata a zborului respectiv;
- In situatia in care si zborul retur a fost contractat la compania Blue Air notificarea trebuie sa vizeze si acest aspect;
In situatia in care o persoana cu handicap sau cu mobilitate redusa este asistata de o persoana insotitoare, cu conditia transmiterii unei notificari cu cel putin 48 de ore inainte de ora de plecare publicata a zborului respectiv, compania va atribui persoanei respective un loc langa persoana cu handicap sau cu mobilitate redusa.
In situatia in care prin notificarea transmisa cu cel putin 48 de ore inainte de ora zborului, se specifica ca pentru o persoana cu handicap sau cu mobilitate redusa este necesar transportul a maximum doua articole de echipament de mobilitate, inclusiv carucioare electrice cu rotile, Blue Air isi asuma transportul acestora in conditiile posibilei limitari de spatiu de la bordul aeronavei, precum si sub rezerva aplicarii prevederilor legale relevante in materie de bunuri periculoase, transportul efectuandu-se fara taxe suplimentare.
Daca este necesar, insotitorii de bord vor acorda asistenta la deplasare spre grupurile sanitare persoanelor cu handicap sau cu mobilitate redusa.
Compania si agentii sai pun la dispozitia persoanelor cu handicap sau cu mobilitate redusa informatiile privind asistenta speciala ce poate fi acordata acestora precum si informatii esentiale cu privire la zbor, in formate accesibile si cel putin in aceleasi limbi in care sunt formulate informatiile puse la dispozitia celorlalti pasageri.
CONDITII SPECIALE PENTRU PERSOANE
INSARCINATE:
- Pasagerii care au pana in 28 de saptamani de sarcina fara complicatii pot calatori fara certificat medical. Singura conditie este ca pasagerii aflati in aceasta situatie trebuie sa completeze in aeroport o declaratie pe proprie raspundere ca sarcina este sub 28 de saptamani.
- Pasagerii care se afla intre 28 si 36 de saptamani de sarcina pot calatori numai daca prezinta un certificat medical, emis cu maxim 10 zile inainte de data calatoriei, in care trebuie sa se regaseasca: data preconizata a nasterii, confirmarea ca sarcina este fara complicatii, numele complet si numarul de telefon al doctorului. In certificatul medical trebuie sa se precizeze ca respectiva pasagera poate calatori cu avionul.
BAGAJUL DE CALA
Fiecare pasager are dreptul la maxim patru piese de bagaj de cala cu dimensiunile maxime de 100x80x30 cm.
Bagajul de cala va fi taxat in functie de perioada de calatorie, astfel:
Pret de sezon pentru bagaj de cala 32 Kg : 16.01.2017 – 07.04.2017 24.04.2017 – 14.06.2017 18.09.2017 – 28.10.2017 |
12 – 34,8 Euro/pe segment de zbor |
Pret de extra sezon pentru bagaj de cala 32 Kg : 15.12.2016 – 15.01.2017 08.04.2017 – 23.04.2017 15.06.2017 – 17.09.2017 |
16 – 40,8 Euro/pe segment de zbor |
Pentru zborurile interne din Romania prima piesa de bagaj de cala este gratuita.
Taxa pentru bagajul de cala achizitionat la aeroport in cadrul formalitatilor de check-in/ticketing este de 50 euro/bagaj/segment de zbor.
Greutatea maxim admisa a unei piese de bagaj de cala este de 32 kg. Greutatea pieselor de bagaj de cala nu poate fi cumulata intre doi sau mai multi pasageri.
Pentru copiii cu varsta de pana la 2 ani (Infanti) se accepta gratuit un bagaj de cala de pana la 32 kg. In cazul in care pentru infant se aduce un carucior, alcatuit din una sau mai multe piese, acesta va fi considerat bagaj de cala, iar orice alt bagaj al acestuia va fi taxat conform conditiilor de calatorie pentru bagajul unui adult.
Bicicletele sunt acceptate la transport numai ca bagaj de cala in schimbul unei taxe de 25 EUR/ bucata/segment de zbor.
Pentru transportul echipamentului sportiv de golf, schi, schi nautic care nu depaseste greutatea de 32kg, se percepe o taxa 30 EUR/ bucata/ pasager/ segment de zbor. Acesta necesita ambalare in husa corespunzatoare pentru transportul cu avionul
OBIECTE CARE NU SE ACCEPTA IN BAGAJ
Ce nu trebuie sa avrti in bagaje
- Obiecte care sunt interzise pentru transport prin legile, regulile, ordinele in vigoare ale oricarui stat in/din care calatoriti.
- Obiectele care sunt considerate de noi periculoase, datorita formei, volumului sau greutatii.Informatii despre obiectele care nu sunt acceptate va pot fi oferite la cerere.
- Materiale radioactive
- Armele si armele de foc, munitiile letale sau neletale, altele decat cele pentru vanatoare sau sport.Exceptie de la aceasta regula fac:
- Armele si armele de foc si munitie pentru vanatoare sau tir sportiv care pot fi transportate numai ca Bagaje de Cala in conformitate cu Regulile de Transport. Acestea trebuie sa fie desfacute in partile componenete si impachetate corespunzator separate de munitia aferenta.
- Armele de panoplie, spade, pumnale si alte obiecte similare care pot fi transportate numai ca Bagaj de Cala in conformitate cu Regulile de Transport. Acestea trebuie declarate la check-in.
- Cutitele de uz casnic si alte obiecte similare transportate numai ca bagaj de cala
- Nu trebuie sa introduceti in bagajul de cala bani, bijuterii, metale pretioase, laptop, obiecte electronice personale, documente importante, acte, pasapoarte sau alte documente de identitate. Nerespectarea acestei recomandari nu atrage raspunderea companiei pentru pierderea, deteriorarea sau distrugerea obiectelor mentionate, produsa in timpul manipularii sau transportulu
- Cand bagajul dumneavoastra de cala va fi predat la check-in, el va intra in custodia companiei Blue Air si se va emite o eticheta de identificare. Va recomandam ca pe bagajul de cala sa inscriptionati numele, adresa dumneavoastra si un numar de telefon la care puteti fi contactat.
- Aeroportul Catania si Aeroportul Napoli percep o taxa de agentie de 8 euro, respectiv 5 euro, pentru incasarea taxei de bagaj. Pentru orice neregularitate (pierdere/deteriorare/furt din bagaj) pasagerul este obligat sa se prezinte la biroul Lost & Found , situat in zona benzilor de bagaje din aeroport, pentru intocmirea raportului privind neregularitatea proprietatii, inainte de parasirea aeroportului. Compania nu isiasuma responsabilitatea pentru bagaje patate de anumite substante (vin, ulei, alimente) si cele care au suferit deteriorari minore (zgarieturi, ruptura pe cusatura cauzata de greutatea in exces, cifru, cheite, lacate rupte, manere laterale rupte si orice accesorii ale bagajului).
Daca bagajul inregistrat este deteriorat sau nu soseste odata cu zborul care il transporta pe proprietar si daca pasagerul nu depune un raport la sosire, ne declinam orice responsabilitate. - Acceptarea Bagajului de catre posesorul etichetei de identificare fara o reclamatie la momentul predarii este o proba suficienta ca bagajul a fost predat in conditii bune .
Pasagerul care a identificat in mod eronat un bagaj este responsabil pentru toate costurile suportate de ambii pasageri implicati.
- In cazul in care doriti sa luati legatura cu reprezentantii departamentului de bagaje pierdute o puteti face prin intermediul adresei ll@aerokraft.ro sau la numerele de telefon +40745313411.
Ridicarea bagajelor pierdute se poate face doar in aeroport. Bagajele pierdute nu se livreaza la domiciliul pasagerului.
BAGAJUL DE MANA
Aveți dreptul la un singur bagaj de mana care nu poate depasi 10 Kg si dimensiunile 55 cm x 40 cm x 20 cm. Dimensiunile bagajului includ toate accesoriile acestuia (roti, manere, buzunare exterioare etc).
Pentru fiecare pasager va fi acceptata o singura piesa ca bagaj de mana. Infantul nu poate avea bagaj de mana, dar are dreptul la un bagaj de cala gratuit.
Poseta/borseta si aparatura electronica (aparat foto, laptop, ipad, etc.) trebuie introduse in bagajul de mana. Exceptie fac produsele cumparate din magazinele Duty Free din aeroport care vor fi prezentate la imbarcare si vor fi acceptate separat.
- Instrumentele muzicale care nu pot fi considerate periculoase, pot fi transportate ca bagaj de mana.
In situatia in care nu se incadreaza in dimensiunile si/sau greutatea prevazuteca bagaj de mana, pasagerul va trebui sa achite contravaloarea unui loc suplimentar daca locul este neocupat.
- In cazul in care un pasager se prezinta la poarta de imbarcare cu un bagaj de mana care nu se incadreaza in dimensiunile si greutatea specificate, pasagerul va trebui sa achite o taxa de procesare in regim de urgenta a bagajului in valoare de 65 € per bagaj/pasager/segment de zbor.
Bagajul procesat in regim de urgenta va fi preluat si transportat ca bagaj de cala.
ORARUL, INTARZIERI, ANULARE,RETURAREA
Programul de zbor al Companiei Blue Air este cel publicat in sitemul de rezervari. Orele de zbor care apar in orar se pot shimba intre data de publicare si data la care este stabilita calatoria dumneavoastra.Orice modificare intervenita in programul de zbor va fi introdusa in sistemul de rezervari. Daca oferiti informatiile de contact(telefon,e-mail), veti fi instiintat in timp util despre modificare survenita.Cu exceptia cazurilor stabilite altfel , daca un zbor este anulat sau nu se desfasoara conform orarului, cu acordul dumneavoastra, compania va actiona dupa cum urmeaza:
- Veti fi transportat cu prima cursa efectuata de Blue Air catre destinatia dumneavoastra,in functie de existenta locului disponibil,fara sa platiti taxe suplimentare
- Veti fi returat pe cursele unei alte companii in cazul in care zborul este anulat de Blue Air,cu exceptia cazurilor de forta majora.
- Raspunderea noastra si a companiei se opreste aici urmind a va restitui in intregime suma platita.
RESTITUIREA
In conformitate cu termenii stabiliti aici, toate biletele sunt ne-rambursabile..
Daca nu se pot indeplini obligatiile de transport in conformitate cu contractul de transport, vi se va restitui tariful platit sau o parte din el .
Restituirea integrala a sumei inscrisa pe bilet, in situatia in care zborul este anulat si nu se poate oferi o alta alternative.
Daca este anulat zborul unui segment din ruta inscrisa pe billet, suma restituita va fi egala cu diferenta dintre tariful platit pentru ruta intreaga si tariful aplicabil pe segmentul necalatorit.
Restituirile se fac numai persoanelor al caror nume este inscris pe bilet sau celor care au efectuat plata,pe baza prezentarii biletului sau cuponului nefolsit si al chitantei fiscale.
Cererile pentru rambursare trebuie facute in scris la adresa companiei Blue Air
Restituirea se va face in aceeasi moneda care a fost folosita pentru plata biletului.
TAXE PENTRU CARTILE DE CREDIT / DEBIT
Taxele pentru cartile de credit / debit sau alte forme de plata sunt ne-rambursabile, cu exceptia cazurilor in care zborul este anulat de catre companie.
CONDUITA LA BORDUL AVIONULUI
Daca, in opinia personaluilui, conduita dumneavoastra la bordul aeronavei pune in pericol aeronava sau orice persoana sau bun aflat la bord, sau deranjeaza membrii echipajului in timpul zborului, sau nu respecta instructiunile echipajului, inclusiv la cele legate de fumat, consumul de alcool sau droguri, sau va comportati intr-o maniera care produce disconfort, inconveniente, pagube sau ranirea pasagerilor sau membrilor echipajului, se putea lua orice masuri necesare pentru a preveni continuarea acestei conduite, inclusiv imobilizarea. Dumneavoastra ati putea fi debarcat si vi se va putea refuza o viitoare calatorie in orice moment si veti putea raspunde penal pentru ofensele comise la bordul aeronavei.
Daca din cauza conduitei dumneavoastra personalul este nevoit sa devieze aeronava catre o destinatie care nu era stabilita si sunteti obligat sa parasiti aeronava, va trebui sa platiti in favoarea Blue Air toate costurile rezultate in urma acestei aterizari fortuite plus eventualele penalitati impuse companiei de catre autoritatile tarii in care s-a aterizat.
INTRERUPEREA IN CAZ DE URGENTA A ZBORULUI
Daca va imbolnaviti cand sunteti la bordul aeronavei si personalul de bord considera ca este in interesul dumneavoastra sa se aterizeze de urgenta pe cel mai apropiat aeroport pentru a primi asistenta medicala necasara, dumneavoastra veti fi responsabil pentru toate costurile medicale si pentru costurile de cazare ale familiei sau prietenilor dumneavoastra care va acompaniaza si pentru costurile viitoare de transport de la punctul de oprire neplanificata pana la destinatia dumneavoastra finala. Va recomandam sa aveti asigurare medicala si de transport valabila pe timpul calatoriei dumneavoastra.
TERMEN DE RASPUNS LA RECLAMATII
Orice reclamatie inregistrata cu toate dovezile necesare atasate, urmeaza sa fie solutionata in termen de 30 de zile de la data primirii acesteia.
Titlurile fiecarui Articol din acesti Termeni si Conditii de Transport sunt orientative si nu pot fi folosite pentru interpretarea textului.